دلمان برایت تنگ می‌شود خادم ملت | آذری‌های غیور سنگ‌تمام گذاشتند مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی مشهد برگزار شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) ویدئو | فیلمی قدیمی از سخنرانی شهید رئیسی در جمع زائران پیاده مشهد به کربلا سوگواره شعر خادم الرضا(ع) با حضور ۱۱۰ شاعر و هنرمند کشوری در مشهد برگزار شد امام رضا (ع)؛ مردم داری به قاعده کرامت پیام تسلیت تولیت آستان قدس رضوی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه حال و هوای متفاوت زائران حرم مطهر امام رضا(ع) هنگام شنیدن خبر شهادت رئیس جمهور+ ویدئو پرچم گنبد حرم مطهر رضوی تعویض شد + فیلم و عکس تغییر در برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب میلاد امام رضا(ع) + ویدئو زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای سلامتی رئیس جمهور دست به دعا برداشتند + فیلم جشن «امام رضایی‌ها» در سراسر کشور برگزار می‌شود ۱۱ هزار جشن «زیر سایه خورشید» در کشور، دل‌های عاشقان را روانه حرم امام مهربانی‌ها کرد برگزاری جشن خیابانی خانوادگی در شب ولادت امام‌رضا‌(ع) جشنواره امام‌رضا‌(ع) بر ترویج معارف اهل‌بیت(ع) تأکید ویژه دارد آماده‌سازی پوش ضریح مطهر رضوی در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) یادی از شهید محمدمهدی خادم الشریعه | مجاور ابدی ایوان طلا دهه کرامت؛ فرصتی برای بازخوانی شاخصه‌های کرامت درباره حدیث سلسله‌الذهب | دژ توحید و امامت در کلام حضرت رضا(ع)
سرخط خبرها

شکل گیری پویش «نایب الزیاره» در مشهد، هم زمان با روز زیارتی امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۱۱۴۰۴۵
  • ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
شکل گیری پویش «نایب الزیاره» در مشهد، هم زمان با روز زیارتی امام رضا (ع)
امسال مشهدی‌ها و مجاوران حضرت رضا (ع) مصادف با روز زیارتی این حضرت، در پویش مردمی «نایب الزیاره» شرکت کردند و نایب الزیاره مردم ایران و جهان بودند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هم زمان با ۲۳ ذی القعده، روز زیارتی امام رضا (ع)، مردم مشهد به یمن همسایگی با ایشان از مسیر‌های منتهی به حرم مطهر به صورت پیاده به زیارت امام مهربانی‌ها مشرف می‌شوند. مردم مشهد در ضمن تشرف خود، به نیابت از دیگر دل دادگان اهل بیت (ع) از نقاط مختلف داخل و خارج از کشور، مرقد امام (ع) را زیارت می‌کنند.

امسال مشهدی‌ها و مجاوران حضرت رضا (ع) مصادف با روز زیارتی این حضرت، در پویش مردمی «نایب الزیاره» شرکت کردند و نایب الزیاره مردم ایران و جهان بودند. این پویش که ذیل برنامه قرار زیارت برگزار می‌شد، علاوه بر مردم برخی از مسئولان شهری را نیز همراه خود کرد.

فرصتی برای نمایش همدلی میان شیعیان

مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد می‌گوید: ایام خاص زیارتی حضرت رضا (ع) است و مردم شریف مشهد و زائران بارگاه امام رضا (ع) بنا به سنت حسنه‌ای در این ایام خود را برای آستان بوسی حضرت به حرم می‌رسانند.

او پویش نایب الزیاره را فرصت بزرگی برای نمایش همدلی میان شیعیان، توسعه مهربانی و ارتقای سطح معنویت جامعه می‌داند و اضافه می‌کند: من به نیابت از شهدای مدافع حرم، زیارتی را تقدیم کردم. از تمام افرادی که این دغدغه را داشتند و این پویش خوب را طراحی کردند، تشکر می‌کنم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پایان ابراز امیدواری می‌کند که «همه ما که در مسیر خدمت به زائران مشغول هستیم مورد توجهات حضرت قرار بگیریم.»

نایب الزیاره ایم، به شکرانه همسایگی با امام (ع)

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، با شرکت در این پویش می‌گوید: من هم در پویش نایب الزیاره شرکت کردم تا نایب الزیاره شهدای حوزه عمران، حمل ونقل و ترافیک و درگذشتگان این حوزه به ویژه در دوران کرونا باشم.

او اضافه می‌کند: ما مشهدی‌ها توفیق مجاورت با حضرت رضا (ع) را داریم و افتخار داریم که در ایام زیارتی و سایر ایام تجربه زیارت فیزیکی را داشته باشیم، لذا خوب است به شکرانه این همسایگی نایب الزیاره افرادی باشیم که چنین امکانی را ندارند.

آن‌ها که دوست داشتند در مشهد باشند

حسین حسامی، رئیس کمیسیون برنامه ریزی، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد، نیز که در این پویش شرکت کرده است، می‌گوید: پویش نایب الزیاره طرح قشنگی است که بر اساس آن مجاوران و مشهدی‌ها با پای پیاده از مسیر‌های تعریف شده به حرم مشرف می‌شوند.

او با بیان اینکه روز زیارتی امام رضا (ع) در روایات زیادی توصیه شده و تأکید شده است این تشرف با پای پیاده باشد، تأکید می‌کند: فلسفه شکل گیری مشهد امام رضا (ع) است. اگر امام رضا (ع) نبود مشهدی وجود نداشت؛ بنابراین افرادی که در این شهر هستند یا زائر هستند یا مجاور یا خادم.

او ادامه می‌دهد: نایب الزیاره همه کسانی بودم که دوست داشتند در مشهد باشند. همچنین نایب الزیاره شهدا، به ویژه سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی.

دعا برای همه در پویش نایب الزیاره

حسن کریمدادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد، نیز می‌گوید: چقدر خوب است که وقتی امکانش را داریم از طرف همه مؤمنان، شهدا، اموات و کسانی که دلشان برای امام رضا (ع) پر می‌زند دعا کنیم.

او درباره پویش نایب الزیاره می‌گوید: نزدیکی روز شهادت امام رضا (ع) (به روایتی) و روز زیارتی ویژه امام رضا (ع) باعث شده است بسیاری از مؤمنان و شیعیان نیت زیارت کنند و خودشان را به حرم امام رضا (ع) برسانند.

کریمدادی ادامه می‌دهد: باوجوداین بسیاری از عاشقان امام (ع) نیز نمی‌توانند در مشهد حضور یابند. چقدر خوب است که از طرف همه مؤمنان، شهدا، اموات و کسانی که دلشان برای امام رضا (ع) پر می‌زند دعا کنیم.

او می‌گوید: خودم همیشه در حرم دو رکعت نماز به نیت همه شیعیان زنده و دو رکعت به نیت اموات می‌خوانم، اما در این پویش نایب الزیاره همه بودم.

دل‌های بسیاری به حرم می‌آید

علی نجفی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، نیز با بیان اینکه به واسطه این پویش دل‌های بسیاری به حرم می‌آید، می‌گوید: این پویش کار فوق العاده زیبا و معنوی است.

او که در این پویش شرکت کرده است در توضیح دلیل حضورش می‌گوید: نایب الزیاره تمام ملتمسان دعا بودم، به ویژه یک راننده تاکسی تهرانی که از من خواسته بود هنگام حضور در حرم نایب الزیاره اش باشم.

نعمتی برای زائران و مجاوران

موسی الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد، اما از کسانی است که نتوانسته است در روز زیارتی امام رضا (ع) نایب الزیاره باشد. او که باتوجه به مصدومیت پای خود امکان زیارت فیزیکی را نداشته است، می‌گوید: از راه دور به آقا سلام دادم، ان شاءا... زیارت همه مسلمانان جهان قبول باشد.

او این پویش را فرصت و نعمتی برای زائران و مجاورانی می‌داند که در شهر علی بن موسی الرضا (ع) حضور دارند و به زیارت این امام رئوف می‌روند و تأکید می‌کند: زائران و مجاوران می‌توانند برای کسانی که در این شهر حضور ندارند و توفیق پیدا نکرده اند به زیارت مشرف شوند، به نیابت از آنان این عمل را انجام دهند و نایب الزیاره آنان باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->